In Nederland worden bruggen over provinciale- en snelwegen ook wel kunstwerken genoemd. Ter plaatse van de overgang van de stootplaten of -vloeren en het landhoofd kunnen scheuren ontstaan. Vaak worden hier voegen toegepast, maar steeds vaker worden voegloze overgangen gemaakt.
Wanneer het landhoofd constructief verbonden wordt met het dek ontstaat er een integraal kunstwerk zonder voegovergangen en opleggingen. Dit leidt tot lagere onderhoudskosten en het zorgt voor minder geluid.
RVS Staalkabels worden gebruikt om de stootplaten, die voor en achter een kunstwerk (betonconstructie) liggen, te koppelen aan de rest van de betonconstructie. Op deze manier wordt voorkomen dat stootplaten verschuiven bij verzakkingen.
De kabels hebben een diameter van 22mm en bestaan uit 1x19 draden waardoor ze redelijk stijf zijn. Over een lengte van 600mm zijn de kabels omwikkeld met Densoband in een beschermende kunststof krimpkous om spanningen door rotatie in het dek op te kunnen vangen.
Wanneer het landhoofd constructief verbonden wordt met het dek ontstaat er een integraal kunstwerk zonder voegovergangen en opleggingen. Dit leidt tot lagere onderhoudskosten en het zorgt voor minder geluid.
RVS Staalkabels worden gebruikt om de stootplaten, die voor en achter een kunstwerk (betonconstructie) liggen, te koppelen aan de rest van de betonconstructie. Op deze manier wordt voorkomen dat stootplaten verschuiven bij verzakkingen.
De kabels hebben een diameter van 22mm en bestaan uit 1x19 draden waardoor ze redelijk stijf zijn. Over een lengte van 600mm zijn de kabels omwikkeld met Densoband in een beschermende kunststof krimpkous om spanningen door rotatie in het dek op te kunnen vangen.